Investigació i recerca

La investigació centra una línia de projectes de Granés Fundació que té com a objectiu generar nou coneixement des dels equips de recerca i entitats que treballen en el camp de la discapacitat, per tal d’avançar en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat i/o prevenir les malalties que la provoquen.

Iniciatives

• Beques Granés Fundació i IDIBGI
    El programa de les beques Granés Fundació de l’IDIBGI té com a finalitat la contractació de joves investigadors/es que s’incorporaran a grups de recerca de l’IDIBGI. Les Beques Granés Fundació estan dotades amb 30.000 euros anuals per a la contractació de cada investigador/a durant un període de quatre anys. Com que les beques tenen caràcter bianual es compta invertir uns 300.000 € en els propers sis anys. Gràcies a les Beques Granés Fundació els grups de recerca vinculats a l’IDIBGI podran seleccionar investigadors que hauran de desenvolupar la seva tesi doctoral en la recerca vinculada al camp de la discapacitat, i/o els factors que l’originen.
  • Labdincat espai de recerca i coneixement del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya
    Conveni de col·laboració amb l’entitat Dincat amb l’objectiu d’impulsar l’Observatori de la Discapacitat Intel·lectual a Catalunya i l’elaboració de l’Informe anual sobre la mateixa temàtica fent-ne un seguiment, estudi, anàlisi i prospectiva.
  • Informe de la situació de les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya
    Un estudi que neix amb la voluntat de pal·liar el dèficit d’informació i dades que hi ha entorn el col·lectiu, que ja suposa 1 de cada 100 persones al territori, i millorar la seva qualitat de vida. L’Informe, impulsat pel LabDincat, l’espai de recerca i coneixement del sector, recopila les principals dades disponibles avui sobre les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament (DID) a Catalunya, recull les seves principals demandes i incorpora reflexions i opinions d’acadèmics i professionals.