Un dels objectius de Granés Fundació és generar coneixement rigorós i obert per poder-lo difondre entre els actors que treballen en el camp de la discapacitat, la formació i la recerca per a joves.

Els “Diàlegs Granés Fundació” són espais, jornades o trobades amb professionals i experts on es tracten diferents aspectes d’interès pel sector, com l’esport inclusiu, la relació entre salut mental i discapacitat intel·lectual, etc. Posteriorment se n’edita una publicació i un vídeo amb un recull de les principals aportacions.

Iniciatives

Diàlegs Granés Fundació

Diàlegs Granés Fundació: Esport Inclusiu. Reptes de Futur
Granés Fundació va organitzar la primera jornada sobre esport inclusiu, el 18 de novembre de 2020, amb diferents experts que van protagonitzar un diàleg obert amb l’objectiu de crear coneixement i línies de treball. Aquesta jornada va promoure el diàleg entre diferents agents experts dins del sector de l’esport de persones amb discapacitat, amb l’objectiu que aquest coneixement arribi als clubs esportius i entitats socials. La Jornada va comptar amb un focus group d’experts inicial i un diàleg posterior obert al públic.

Diàlegs Granés Fundació: Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual
Des de Granés Fundació conjuntament amb la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut mental s’organitza la Jornada sobre Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual.

Diàlegs Granés Fundació: Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual 2
Des de Granés Fundació conjuntament amb l’Institut d’Assistència Sanitària i la Societat Catalana de Psiquiatria i Salut Mental es va organitzar la Jornada de Salut Mental i Discapacitat Intel·lectual. Es va centrar en Bones i males pràctiques en l’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament.

Diàlegs Granés Fundació: Estudi participatiu de la realitat social i formativa dels i les joves al Pla de l’Estany
El quart llibret de la Col·lecció Diàlegs Granés Fundació és una aproximació qualitativa a la realitat social i formativa dels joves del Pla de l’Estany i, per això, s’ha comptat amb la participació d’una trentena de joves d’entre 15 i 29 anys i deu professionals. L’estudi ha estat realitzat per la Malla d’Idees, amb la col·laboració de la Fundació Heka i coordinat per Granés Fundació. Com a recurs també s’ha creat un Mapatge de projectes i serveis a joves al Pla de l’Estany.